2008-01-01

Už Naujuosius metus

Į mūsų namus nesiklausę atėjo 2008 ieji metai. Jie atėjo mūsų nesiklausę, o mes jų nelaukėm specialiai. Nors naujųjų nelaukėme, vienok sutikome juos sugeriausiomis lietuviškomis tradicijomis: draugais, degtine ir per televizorius iš visų kanalų lipančia lietuviškų atlikėjų nacionaline mišraine, susidedančia iš Yvos, Cicino, Žvagulio ir 69 danguje.
Rytoj jau judėsime į darbus, pradėdami naują dieną, mėnesį ir naujus metus. Todėl šį dienoraščio puslapį ketinu skirti galų suvedimui ir naujosios „darbotvarkės kūrimui“. Kuo praėjusiais metai gyveno mano namai, rotušė, respublika ir visas pasaulis? Ko aš tikiuosi iš būsimųjų metų?
Man ir mano šeimai šie metai buvo labai neblogi Dvi mano labai artimų draugų šeimos susilaukė vaikų. Man teko garbinga misija tapti vieno iš šitų vaikų krikštatėviu. Mano tėvai taip pat išvengė rimtų problemų ir gyvena ramų pensininkų gyvenimą. Šie metai man buvo svarbūs profesinio tobulėjimo srityje. Ateinančiais metais tikiuosi įgyvendinti keletą man labai įdomių projektų, susijusių su žiniasklaida.
Gaila, tačiau Klaipėda visų kiaulės metų teikiamomis galimybėmis nesugebėjo pasinaudoti. Mes turime iš „mieločnikų“ sudarytą miesto valdžią be jokios moralės ir be jokios idėjos. Aš gebus sutarti su žmonėmis kai jie turi savo idėjas savo matymus. Gaila bet dauguma tarybos narių, tiesiog nori turėti savivaldybės tarybos nario mandatą, net nežinodami, ką su jais daryti.
Po rinkimų miesto valdžia manė, kad niekas nepasikeitė ir dirbo toliau, tarsi liberalcentristų ir toliau būtų septyniolika, naujai susiformavusi opozicija būtų konstruktyvi kaip ir buvo praėjusios kadencijos laikotarpiu. Gavusi porą niuksų valdančioji dauguma po vasaros atostogų liovėsi dirbti ir ėmė priiminėti tik rutininius sprendimus. Apie ilgalaikius miesto vystymo projektus galime tik pasvajoti. Kaip sakė Ostapas Benderis „Kam jums pinigai jeigu neturite idėjų“?
Ne ką geriau gyveno ir mūsų šalies valdžia. Dešimtmečio rekordus mušanti infliacija, mažumos vyriausybė, kurios svarbiausias darbas – išlikti iki rytojaus. Amerikoje subrendęs prezidentas labai greitai perėmė geriausias mūsų „valstybininkų“ darbo stilių ir metodus. Labai gaila bet savo rolės neįgyvendina žiniasklaida – mūsų demokratijos sarginiai šunes. Iš laikraščių, televizijų, radijų dingsta politinių debatų laidos, mes depolitizuojamės. Jų vietą užiima šokių dešimtukai ir verksnių laidos kuriose politikai tyčiojasi iš savęs. Taip palangva formuojamas įvaizdis esą visi yra tokie...
Visi mėgsta pasakyti kad dėl šios situacijos kaltos tradicinės partijos, kurios nesugeba pateikti gerų idėjų. Tuo tarpu jei šiandien aš turiu briliantinę idėją, kur man ją reikia paskelbti jei šiandien Klaipėdoje neliko jokios politinių debatų arenos?
Mūsų žiniasklaida aprašinėjo rinkimus Lenkijoje ir Prancūzijoje tačiau nepastebėjo kelių esminių pokyčių šiose visuomenėse. Prancūzijoje valdžia nusivylę žmonės ėjo balsuoti. Ėjo, es jiems buvo įdiegta, kad galima kažką pakeisti, kad kažką reikia keisti.
Lenkai taip pat buvo nusivylę politika ir rinkimuose, kuriuos laimėjo broliai Kačinskiai nėjo balsuoti. Mūsų žiniasklaida brolius Kačinskius rodė kaip visišku struobrius ir neišmanėlius, tačiau lenkams jie patiko. Praėjusiuose rinkimuose Teisė ir teisingumas gavo net 5 milijonus daugiau balsų. To neužteko pergalei, nes lenkai suvokė, kad jų balsas lemia. Ir visi ėjo balsuoti. Kiekvienas už savo tiesą, bet visi už Lenkijos gerovę.
Artėjantys metai bus lydimi politinės apatijos, artėjančių Seimo rinkimų ir ekonominio netikrumo metais. Pasibaigus nekilnojamo turto kainų burbului, kitais metais paiškės ar mes sugebėsime surasti savo vietą po saule ir mūsų gyvenimas vėl įžengs į naujo ekonominio kilimo spriralę. To ir linkiu artėjančiais žiurkės metais. Su Naujaisiais metais!

Komentarų nėra: