2008-01-08

Liberalizmas traukiasi iš Olandijos

Kai tik paklausite kokio nors mūsuose dar nevisai politiškai nedamušto liberolo, kokia jis mano yra ideliai liberaliausia pasaulio valstybė, jis be jokios abejonės nurodys Olandiją. Aš esu lankęsis šioje šalyje ir joje buvęs daugiau nei mano anksčiau minėti nedamuštieji liberolai, tačiau jokio realaus liberalizmo šitoje šalyje aš nemačiau.
Mano kolega TS prezidiumo narys Mantas Adomėnas, be jokios abejonės nurodys daug netinkamų Olandų moralinio elgesio pavyzdžių tokių kaip eutanazija ir kažkokie iškreiptos formos abortai, kurie jau kažkuo primena kūdykių žudymą.
Aš tuo tarpu galiu pasakyti, kad pati olandija yra konservatyviausia Europos valstybė. Žinoma reikia atmesti tokius „turistinės laisvės“ židinius kaip raudonųjų žibintų kvartalai, legalizuota marihuana, ir homoseksualų santuokos. Visi šitie objektai daugiau yra įvaizdžio, bet ne Olandijos realybės dalis.
Tokiu atveju kyla klausimas, kodėl prieš Naujuosius metus mūsų šalies žiniasklaida pranešė sensacingą faktą – Amsterdamo miesto savivaldybė nusprendė panaikinti šį miestą išgarsinusį raudonųjų žibintų kvartalą.
Manęs asmeniškai ši žinia nestebina. Tai, ką olandai laikė žaidimu ir laisvos šalies simboliu, šiandien pradeda kenkti nebe šalies įvaizdžiui, bet šalies gyventojams ir verslui.
Roterdame visa europa krauna savo krovinius, tačiau kitos šalys juos tikrinas kur kas griežčiau, nes visi žino, kad ten yra legalizuota narkotikai.
Jei Olandijoje yra legalizuota prostitucija į šalį neišvangiamai plūsta laisvo elgesio ir liūdono likimo merginos. Nekiekviena iš jų patenka į Amsterdamo raudonųjų žibintų kvartalą, kur saugu, pilna policijos ir t.t. Kai kurios yra priversto dirbti ir kur kas nemalonesnėje aplinkoje.
Aš savo ruožtu noriu užtikrinti, kad laisva vieta nebūna ir liberaliausios valstybės vardą tuoj užsikovos Lietuva. Žinoma mums trūkta tokių svarbių atributų kaip eutanazija, vienok turime keletą atributų, kurių net liberalioji Olandija negalėjo sau leisti. Net didžiausio liberalizmo klestėjimo laikais, Olandijos degalinėse nebuvo leidžiama prekiauti alkoholiu. Net liberaliausioje Olandijoje gyventojas į savo namus neturėjo teisės temti šiukšles. Olandų konstitucija šiukšlininkų niekada nesaugojo...

1 komentaras:

Anonimiškas rašė...

Lietuva bus laisva jei igyvendins trispalves koncepcija:

geltona - tai gaidziai
zalia - tai zole rukantis jaunimas
raudona- raudonuju zibintu kvartalai