Rinkimų kova yra tarsi politikų bandymas pažaboti demonus. Jie yra musyse (taip sakė vienas politikas) ir nurodinėja kaip mums elgtis. Rinkimų kampanijų laikas labiau primena ritualines lietaus iššaukimo paslaugas Afrikoje, nei realų ir racionalų valdžios programos pasirinkimo procesą.
Rinkiminės kampanijos mėnuo yra per trumpas laikas susipažinti su kandidatų programomis, pačios programos skiriasi tik niuansais, o ir vidutinis rinkėjas nelabai yra linkęs tų programų studijuoti. Tai gi lieka tik įvaizdžių kova, kurią ir galima pavadinti bandymu pažaboti demoną.
Laikas keistis – yra vienas iš mūsyse kabančių demonų. Kiek kartų mes esame pažadėję sau nuo pirmadienio laikytis dietos ar daugiau laiko skirti sau. Kiek kartų esame sau pažadėję, pradėti naują verslą, vien tik tam, kad pirmadienį vėl eitumėme į kontorą ir lenktumėme nugarą kapitalistui.
Laikas keistis yra kiekvieno opozicionieriaus svajonių demonas, kurį jie svajoja pažadinti mumyse. Prisimename B.Obamos šūkį „Keiskimės“. Tai rinkimų technologijos viršūnė. Amerikiečius taip buvo išvarginęs G.Bushas ir nesėkmingas karas Irake, kad amerikiečiai buvo pasiryžę balsuoti už juodaodį, kuris nesugebėjo kalbėti sudurtiniais sakiniais, o jo rinkimų programa panašėjo į vaikams sekamas pasakas.
Tęsiam darbus yra priešingos pusės demonas. Kodėl reikia keisti žmoną/vyrą ir rizikuoti ieškant kažko kito, jei šitas stuobrys/ragana yra žinoma, aiški ir visada po ranka. Kas gali garantuoti, kad bus tikrai geriau. O jei dar gimtadienio proga šitas stuobrys pasižada mažiau gerti, tai jau praktiškai tampa svajonių jaunikiu.
Visi turintys valdžią asmenys, mūsų viduje stengiasi pažadinti būtent šitą demoną. Jie visada pasakoja apie savo pasiekimus, visada pasakys, kad yra dar du ar trys darbeliai, kurie turi būti padaryti. Jie gąsdins opozicija, juk negalima pasitikėti tais, kurie tik kalbėjo, kai mes sunkiai dirbome. Jie pasakos apie tai kaip blogai bus visiems, kurie turi pasiėmę banko paskolas, nes išrinkus tokius neatsakingus lyderius aiškiai bus devalvuotas litas.
Nors mes buvome pripratę prie revoliucijų ir valdžią keitėme kiekvienuose rinkimuose, tenka konstatuoti, kad tęsiam darbus demonas vis dėl to yra stipresnis. Amerikoje yra skaičiuojama, kad rinkimuose esamų pozicijų turėtojai laimi santykiu 8:1. net renkantis rinkimų konsultantą siūloma atkreipti dėmesį į jo sėkmės istoriją. 25% pergalių turintis konsultantas dirbęs su išimtinai opozicionieriais yra daug didesnis genijus, negu 60% politikų perrinkęs rinkimų konsultantas.
Be šitų esminių demonų, pas mus veikia dar keletas mažiau svarbesnių demonų, kuriais naudojasi polittechnologai ir rinkimų konsultantai. Tai gali būti „lik namie demonas“, „mušk kitokį“ demonas ir panašiai. Žinoma jie yra kur kas retesni, bet reikės ir apie juos pakalbėti.
2010-07-22
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
1 komentaras:
o kur blogas apie Jūros šventę?
Rašyti komentarą