Savo internetiniame dienoraštyje atidarau naują skilį „politinės technologijos“. Jame bus kitas žvilgsnis į politiką ir politikų elgesį. Seniai norėjau apie tai pradėti rašyti, tačiau vis kažkaip pritrūkdavo laiko ar noro. Artėjant savivaldos rinkimams, nusprendžiau, kad vėliau jau bus per vėlu. Todėl jūsų dėmesiui siūlau penkis patarimus ir penkias problemas, kurias turės išspręsti politiniai lyderiai Lietuvoje, jei norės laimėti artėjančius savivaldybių tarybų rinkimus.
Lengvų pergalių rinkimuose nebus
Rinkimų patirtis rodo, kad artėjančiuose savivaldos rinkimuose nebebus lengvų ir užtikrintų pergalių. Vis mažiau lieka partijų „tėvonijų“ ir vis mažiau lieka nepakeičiamų lyderių. Norint laimėti, reikia penkių skirtingų dalykų kombinacijos: vieningos partijos struktūros, geros reputacijos lyderio, profesionalaus rinkimų štabo, pozityvios žiniasklaidos ikirinkiminiu laikotarpiu ir kryptingos profesionalios rinkimų kampanijos.
„stebuklingas kampanijos ginklas“
Jau šimtus metų, kai tik vyksta rinkimai ieškoma stebuklingo ginklo, kuris iš karto laimėtų rinkimus. Kažkada buvo meldžiamasi televizijai, šiandiena daugelis bando melsytis internetui ir „socialinei žiniasklaidai“. Internetas vaidino labai svarbų vaidmenį rinkimų kampanijose Amerikoje. Pas mus jis buvo naudojamas vangiai, nes aktyviausias rinkėjų sluoksnis nesinaudojo internetu. Truputis vėlavimo mums yra į naudą. Kol mes rengiames kampanijas perkelti į elektroninę erdvę, patys amerikiečiai blavesne galva įvertino „Facebook“, BLOG‘ų, Twitter galimybes. Šiandien tikslinga pasinaudoti amerikiečių patarimais – internetinei sferai neskirti daugiau nei 5% rinkiminių kampanijų resursų. Aš manau, kad iš „stalčiaus“ reiktų traukti laiškus, lankstukus, lipdukus, tušinukus ir kitas seniau pamirštus kampanijos atributus.
Profesionalūs konsultantai.
Sunkiai įsivaizduoju, kaip galima įgyvendinti gerą rinkimų kampaniją be profesionalių rinkimų konsultantų. Konsultantai pirmiausia turi sukaupę didelę kampanijų patirtį antra jie yra laisvesni nuo vidinio partinio gyvenimo peripetijų. Jie gali duoti drąsių ir profesionalių patarimų. Kadangi rinkimų kampanija tampa vis labiau intensyvesnė, taigi profesionalai darbą padarys greičiau ir labiau laikydamiesi terminų. Tenka apgailestauti, kad Lietuvos rinka maža ir nėra daug profesionalių rinkimų konsultantų. Profesionalas rinkimų konsultantas neturės mokintis rinkimų proceso ABC, taigi politinė partija sutaupys gan daug svarbaus laiko.
Kad pinigai dirbtų užsakovui.
Esminis iššūkis rinkimų kampanijos sėkmei yra protingas pinigų leidimas. Jei pinigų turite mažai, juos reikia leisti protingai, kad pavytumėte turtingesnius konkurentus. Jei pinigų turite daug, juos leisdami neatsakingai, galite pasiekti taip, kad jie pradės dirbti prieš jus. Neturtingesni užsakovai badys pirštu į jūsų reklamą, klausdami už kokius pinigus ši reklama leidžiama ir kiek užsakovas turės atidirbinėti savo aukotojams.
Mikro rinkimų kampanijos
Praėjusiuose savivaldos rinkimuose viena vieta Klaipėdos m. taryboje kainavo maždaug 1000 balsų. Smulkesnėse savivaldybėse pergalę gali lemti 300-400 rinkėjų grupė. Laikai, kai reikėjo gaudyti visus rinkėjus, jau praeityje. Šiandien gera rinkimų kampanija būtent turi surasti tuos rinkėjus ir įtikinti, kad užsakovai yra būtent ta partija, kuriems reikėtų atiduoti jų balsą. Būtent šių grupių suradime, jų pritraukime ir pasirodys lyderių, partijų ir politinių technologų genialumas.
Kiekvienoje rinkimų kampanijoje yra nežinomųjų. Geriausi konsultantai, geriausi lyderiai, geriausia kampanija kartais nueina niekais, jei šita komanda nesugeba įtikinti piliečių, kad būtent tokia idėja, tokie politikai yra reikalingi miestui ar šaliai. Bet šiandien sudedamos aukos yra pernelyg didelės, kad politikas galėtų pasikliauti vien savimi ir ignoruotų profesionalų patarimus.
2010-06-25
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą