2010-07-05

Politechnologai nebesimeldžia WEB 2.0

Internetinės kampanijos ”Facebook”, Twitter, Blog, YuoTube, ”Flickr”, SEO, WEB 2.0 šiandien tapo kultiniais maldos žodžiais, burtažodžiais, kuriuos ištarus politiniam konsultantui atsiveriai neriboti užsakovo biudžeto ištekliai. Tai aukštos pridėtinės vertės „biudžeto įsisavinimo procesas, taigi labai didelė dalis lėšų sėkmingai pasilikdavo pačio konsultanto banko sąskaitoje. B.Obamos savo kampanijai tinkle išleido maždaug 25 mln dolerių, joje dirbo šimtai samdomų kampanijos darbuotojų ir tūkstančiai savanorių. Tai dar labiau sustiprino internetinės komunikacijos isteriją
Vis dėl to pasaulyje pradeda rastis sąžiningų politinių technologų, kuriems rūpi kampanijos efektyvumas, o ne vien užsakovo biudžeto įsisavinimas. JAV politinis konsultantas John Rowley parašė straipsnį žurnale „Political Magazine“, kuriame ir pateikė konkrečių pasiūlymų kaip efektyviai rinkimų kampanijoje reikia panaudoti internetą. Man šis rašinys patiko, todėl jį „džiazovai“ perpasakosiu, pritaikydamas vietinėms realijoms.

Jei rinkimų kampanijos biudžetas siekia apie 50 tūkstančių USD (Lietuvos masteliais tikrai kalba eitų apie 50-100 tūks lt, o pati kampanija yra vietinio pobūdžio t.y. savivaldos rinkimų, John Rowley nesiūlo nei samdyti profesionalių „tinklo darbuotojų“, nei į pagalbą kviesti daugybės savanorių. Visą darbą turėtų atlikti vienas „tinklo kampanijos“ savanoris, kuris dirbtų kartu su kampanijos komunikacijos vadovu, būtų jam pavaldus ir „džiazuotų“ jo diktuojama tema.

Išlaidos rinkimų kompanijai tinkle, turėtų siekti nedaugiau 4-10% reklamai skirtų lėšų. Reklaminės kampanijos internete šerdis turėtų būti profesionalus tinklapis, būtinai padarytas profesionalios IT bendrovės, o ne „padžiautas“ ant nemokamos platformos. Lietuvoje labai svabu yra pasiteirauti ar bendrovė turi politinio darbo patirties, nes politinis puslapis ir pornografinis puslapis labai daug skiriasi, nepriklausomai nuo to, ką apie politikos ir pornografijos panašumus mano dauguma Lietuvos gyventojų. Ieškantiems profesionalios firmos rekomenduočiau bendrovę „IT uostas“. Jie turi darbo patirties politikos rinkoje, jų darbai atitinka kainos ir kokybės santykį, o bendrovės atstovams nereikės aiškinti skirtumo tarp politikos ir prakybos padėvėtais automobiliais.

Jei jūsų kompanija internetu yra vietinio pobūdžio, kampanijos prioritetas turėtų būti skirtas dviem dalykams: nuolatos atnaujinamam interneto puslapiui ir elektroninių paštų katalogui, kurie yra nusiteikę reguliariai gauti jūsų kampanijos naujienas ir paraginimus.
Toliau seka „blogai“, youtubas, ir pastovus „Twiteriavimas“. Blogus, youtube ir twiterius būtinai reikia padėti į antrą prioritetų sąrašo vietą dėl to, kad be solidžios elektroninio pašto duomenų bazės, šių trijų informacijos kanalų sklaida, tampa labai problematiška ir mažai efektyvi.

Dar reiktų atkreipti dėmesį, kad daugelis šiandieninių interneto vartotojų į vienus ar kitus puslapius patenka per visažinį „googlą“. Todėl verta pasistengti, kad svarbiausiose politinėse žinios raktiniuose žodžiuose išmestų jūsų interneto puslapį kuo arčiau akių lygio t.y. pirmame puslapyje kuo aukščiau. Tam taip pat turėtų būti skiriamas pakankamai svarbus dėmesys, netgi kiek aukščiau youtubo ir twitterio.

Nors amerikiečiai rekomenduoja pagalvoti apie internetinius banerius, nuotraukų sklaidos programą „Flickr“, tačiau visa tai jau reikėtų daryti likutiniu principu. Taip pat pasveriant resursus. Bet kuris, bandantis užsidirbti iš banerių, privačiame pokalbyje jums pasakys, kad lietuviai nuo amerikiečių skiriasi tuo, kad lietuviai labai mažai spaudžia reklaminių banerių.

Politiniai konsultantai ir polittechnologai ėmė sklaidyti WEB 2.0 mitą ir jų indėlį į pergalę rinkimuose, tai nereiškia, kad jų naudoti neverta. Politiniai technologai rinkimų procesą daro racionalų –padeda savo klientams pigiausiu ir efektyviausiu būdu pasiekti pergalę rinkimuose. Norint sėkmės rinkimuose reikia melstis Viešpačiui Dievui, o ne technologijoms

Komentarų nėra: