2010-07-13

Facebook ne Dievas, bet valdo

Šį savo darbelį skiriu JAI. Aš visuomet peržiūriu jos profilį facebooke, jos nuotraukas patalpintas svetainėje ir komentarus po pakeista būsena. Man miela ir malonu paskaityti kur ji praleido savo savaitgalį, kaip ji tingi dirbti arba vakar audringai praleido vakarą. Net banalios citatos automatiškai generuojamos įvairių programų, jos profilyje atrodo kažkaip kitaip. Ar ši mano idilė turi trūkumų? Vieną: niekaip negaliu pasakyti ar esu su JA bendravęs gyvai.
Esu politikas ir mano facebookas mano draugų sąrašas yra per didelis. Draugų sąraše yra europarlamentaras Zigmantas Balčytis, kuris kažin ar pažįsta mane. Mano draugų sąraše yra kažkoks šiaulietis, kuris mano, kad aš esu Seimo opozicijos lyderis. Su opozicijos lyderiu draugystės neieškojau specialiai, - nesinorėtų tikėti, kad mano giminėje esama darbiečių. Mano buvimas facebooke primena buvimą bare, kai tu kasdien bendrauji su tuzinu žmonių, net paviršutiniškai neįsivaizduodamas, kas jie tokie.
Amerikiečių politiniai konsultantai jau blaivia galva ėmė vertinti naujosios medijos galimybes ir apie tai mes rašėme. Šiandien klausimas kaip efektyviai išnaudoti „Facebooką“ ir jo teikiamas galimybes. „Facebookas“ yra didžiausias socialinis tinklas pasaulyje, kuris vienija daugiau nei 300 mln. Vartotojų. 650 tūks vartotojų sakosi, kad yra lietuviai, čia gyvena ir kažkaip su ja yra susiję. Jei jie ir tik jie balsuotų už vieną ir tą pačią partiją , tai Facebooko frakciją Seime sudarytų maždaug 10 Seimo narių. Jie yra aktyvūs, nes kaip rodo tyrimai, maždaug pusė vartotojų bent kartą per dieną pasižiūri savo profilį. Ši potencialių rinkėjų sankaupa turi būti tinkamai ir efektyviai administruojama. Apie Facebookinių rinkėjų administravimą žurnale „Politics“ rašė amerikiečių rinkimų konsultantai Steave Pearson ir Ford O‘cconel. Jų mintis jūsų kuklus tarnas adaptavo ir pritaikė Lietuvos realijoms.
Fanų skaičius
Facebooko draugų skaičius priklauso nuo to, kokio kalibro žaidėjas jūs esate. Jei jūs esate Seimo narys, užimantis ryškias pareigas, realistiška būtų tikėtis kelių tūkstančių gerbėjų. Jei esate viso labo rajoninio mąsto politikas keli šimtai rėmėjų yra tikrai realistiška ir pakankama. Draugų skaičiaus esmė yra gebėjimas su kiekvienu iš jų efektyviai bendrauti.
Skirtingos terpės.
Facebooko esminis ginklas galimybė perteikti informaciją įvairialypiais kanalais: nuotraukomis, vaizdu, užrašais ir būsenos pakeitimais. Tai padarius fanų puslapiuose matysis jūsų įrašai ir juos matyts Jūsų draugų draugai. Niekada negalima pamiršti „žymėjimo“ nuotraukose esančių asmenų, žmonių, paminėtų užrašuose. Lygiai taip pat kaip negalima palikti namų be video ir foto kameros.
Personalinis ir kampanijos profilis
Vadovauti rinkimų kampanijai Facebooke iš savo asmeninio profilio yra tas pats, kas vadovauti visai rinkimų kampanijai iš asmeninio miegamojo. Teoriškai yra įmanoma, praktiškai labai nepatogu. Todėl kampanijoms rekomenduojama susikurti atskirus puslapius. Ten bus galima parašyti kas jūs esate ir kur kandidatuojate, ten savo puslapio administravimą galėsite patikėti sananoriui, kuris galės atsakinėti į rutinius klausimus arba įkėlinėti nuotraukas. Faceboko puslapiai užtikrina reklamos galimybę. Pirkdami reklamos paslaugas Jūs gaunate labai segmentuotą auditoriją.
Kartais jūsų asmeniniai ir kampanijos profiliai turėtų susisiekti tarpusavyje, tačiau tai darykite pakankamai atsargiai. Atminkite JI ir JIS asmeniniame jūsų profilyje norėtų žinoti ar jums viskas yra gerai, o ne tai kaip gražiai išėjo Jūsų foto apylinkės senutės fone.

Komentarų nėra: