2010-02-10

Pusiau pilnas ar pusiau tuščias?

Tinklaraštis "Teigiamai LT" išspausdino tarptautinės agentūros „Pew Global Attitudes Project“ atlikta apklausą Europoje bei JAV. Tinklaraštis yra nustebęs, kad vos 17 proc. lietuvių linkę savo tikslų gyvenime laisvai siekti be valstybės įsikišimo, likusieji nori aktyvaus valstybės vaidmens.
"Jei tik tokia maža visuomenės dalis mano, kad visko siekti reikia savo rankomis, ar tai yra gerai? Ar nebūtų pats laikas nusisukti nuo valdžios malonės ir dirbti bei užsidirbti patiems, o dėl visų sėkmių ir nesėkmių kaltę prisiimti sau?" , - klausia tinklaraščio skaitytojai.

Mane šitas rezultatas nenuliūdino ir nenustebino. Pasakysiu daugiau, jis net šiek tiek pradžiugino. Net 17 % lietuvių mano, kad jie, o ne valstybė yra jų laimės kalviai. Tai nėra sena filosofinė diskusija apie stiklinės pilnumą.

Pirmiausia tokių žmonių miestuose yra daugiau. Antra, Klaipėdoje tokių žmonių yra daugiau nei kituose Lietuvos miestuose.

Trečia - šitie žmonės neturi jos atstovaujančios politinės partijos. Tai labai aktualu artėjant savivaldybių rinkimams. Gal metas daugumai partijų nustoti begėdiškai "tratinti" miestiečių pinigus.

Ketvirta pats klausimas suformuluotas nebuvo labai gerai. Net asmeniškai aš nebūčiau tarp tų 17% Ar aš sutinku su LRI siūlomu pensijų "kastravimo" mechanizmu? Ne, ne ir dar kartą ne. Ar aš manau, kad valstybė yra blogis, blogis ir tik blogis? Ne, ne ir ne.

Nepaisant valstybės vykdytų programų nesėkmių, buvusių ir būsimų ateityje, nepaisant valstybės aparato nerangumo, tingumo ir visokių kitokių ydų, manau, kad valstybės uždavinys yra nepalikti nei vieno numirti iš bado.

Vis dėl to nereiškia, kad mūsų valstybė turi būti didelė ir raji. Vis dėl to, jei į rašinio pradžioje minimą klausimą Jūsų atsakymas pateko tarp minimų 17 man bus didelė garbė Jus atstovauti

Komentarų nėra: