2009-05-18

Esu slaptas monarchistas

Vakar vyko prezidento rinkimai. Rinkimuose intriga buvo dviejose vietose: ar bus daugiau nei 50 % dalyvaujančių. Jei daugiau kaip pusė gyventojų rinkimuose nedalyvaus, buvo svarstoma ar gautų balsų pakaks, kad D.Grybauskaitė taps naujaja Prezidente.
Šiuose rinkimuose beveik visi sutartinai kaltino, kad rinkimuose nebuvo intrigos ir viskas buvo savaime aišku. Šiuose pasvarstymuose, aš regėjau slaptą mintį, kad kai kurie žmonės pasiilgo įspūdingų rinkiminių kampanijų, paremtų skraidančiais sraigtasparniais, masiškai dalijamomis dovanomis ir pigia iš žiniasklaidos besipilančia propaganda: „Už Dalią, Už Dalią, Už Dalią“.
Viso šito nebuvo ir aš nepasiilgau. Esu įsitikinęs, kad būtent žiniasklaida visuomenė turi užtikrinti, kad Grybauskaitė būtų pastatyta į tokią padėtį, kad ji būtų priversta pasakyti apie save daug daugiau. Kol to nebuvo padaryta, ne kandidatės pareiga yra leistis į jai naudos neduosiančių detalių nagrinėjimą.
Vis dėl to D.Grybauskaitės išrinkimas šiek tiek praskaidrina politinės dėlionės mozaiką, su kuria aš ir norėčiau pasidalinti. Pirmiausia raginu atkreipti dėmesį, kad dešiniosios partijos sugebėjo atsiriboti nuo siaurų partinių interesų ir paremti stiprų, iš principo jų politiką remiantį kandidatą. Gal D.Grybauskaitė nėra LRLS, TS, LiCS rėmėja, taičiau jos ekonominės politikos nuostatos iš esmės yra dešiniosios.
Populistai ir radikalai, tokios vienybės nesugebėjo parodyti ir išsistatė keturis konkuruojančius kandidatus. Visi jie pralaimėjo. Šiuos rinkimus taip pat laimėjo šiandieninė Lietuvos vyriausybė. D.Grybauskaitė buvo VIENINTELĖ kandidatė, kuri aiškiai konstatavo, kad ši vyriausybė privalo toliau dirbti. Likusieji kandidatai svaičiojo performuojamą vyriausybę. Ir jie pralaimėjo
Svarbiausią išvadą po šių prezidento rinkimų reikėtų padaryti socialdemokratams. Jų atstovas siūlė skolintis iš TVF ir netaupyti. Šis pasiūlymas rinkėjų buvo išmestas į šiukšlių dėžę. A.Butkevičius nesugebėjo atsiriboti nuo Gedimino Kirkilo ir toliau pozicionavo save, kad krizės ekonomikoje nėra, o jei yra ji tik pasaulinė, o jei ji Lietuvoje gilesnė nei pasaulyje – dėl to yra kalta šiandieninė vyriausybė. Šita žinia gal ir įtikino kadenciją baigusį Prezidentą, tačiau neįtikino absoliučios daugumos Lietuvos vidurinio klasės žmonių. Socialdemokratams linkiu permąstyti savo strategiją, nes tam, kad paukštis skristų jam būtina turėti stiprius abejus sparnus.

Aš sveikinu Dalią Grybauskaitę laimėjus rinkimus. Aš nededu į ją jokių vilčių, kad ji sutvarkys mano gyvenimą, nes manau, kad gerovę kuria ne valstybė, o žmonės ir verslas. Aš gerai žinau politinę sistemą ir gerai žinau ilgamečius politinius procesus, kad klausyčiaus pasakojimų apie politinio elito paimtą valdžią, kuri privalo būti sugrąžinta.
Jei kur nors užsienyje pas mumis būtų valdovų dinastijos atstovas kaip Bulgarijoje, Rumunijoje ar Jugoslavijoje, aš būčiau monarchistas. Aš manau, kad geriausiai valstybės vadovo funkcijas atliktų žmogus, kuris karaliautų, bet nevaldytų, kuris visą gyvenimą rengtųsi valdyti valstybę ir kuris nesiteptų kasdieniuose politiniuose debatuose, kur reikia priimti sunkius ir nepopuliarius sprendimus. Kasdieniame politiniame gyvenime reikia su kuom nors taikstytis. Priimant sprendimus daromos klaidos. Darant klaidas – prarandamas populiarumas.

Komentarų nėra: